Contextul de studiu
Abordare
Programul își
propune să sprijine învățarea
și
dezvoltarea deprinderilor printr-o varietate de metode. Input vine
atât din partea
conducătorilor de curs cât
și
a participanților,
ca bază pentru activități
de grup
și
de explorare.
Interactivitatea,
consultările,
dezbaterile - atât în clasă cât
și
în afara ei - sunt elemente de bază ale programului.
Temele sau ideile dintr-un modul sunt adesea continuate în alte
module sau constituie baza cercetării corelate cu practica,
ajuntându-vă astfel să câștigați o înțelegere integrată a
problematicii complexe abordate și o experiență mai bogată.
Evaluarea progresului se face în diferite moduri (ex. prin analiza
contribuției idividuale, evaluarea temelor și prezentărilor de grup,
urmate de feedback personalizat sau de grup). Acestea sunt
completate de autoevaluare și evaluare intercolegială, pentru a
ilustra abordările axate pe student / cursant și ca sursă de
inspirație pentru propria practică de evaluare a studenților.
Programul facilitează schimbul de idei și experiență profesională. Grupurile de studiu sunt un element central al programului. Ele sunt folosite pentru a sprijini și a încuraja învățarea, la nivel individual și de grup.
Se încurajează munca în proiecte interdisciplinare, alături de învățarea bazată pe experiență, pilotarea de noi abordări, consultarea și cooperarea cu colegii și tutorii de curs sub diverse forme.
Această abordare include:
· reflecție
asupra propriului context
și
a propriei activități
academice / profesionale, cu accentul pe îmbunătățirea
de deprinderi integrate
și
stabilirea priorităților
relevante pentru planul personal de
perfecționare;
·
autoevaluarea deprinderilor de comunicare, bazată pe
Scala de Nivele de Referință
a Consiliului Europei
și
pe Portofoliul European al Limbilor, ambele puse în relație
cu propriile obiective
și
cu cerințele
programului (acesta fiind un program cu desfășurare
în limba engleză);
·
reflecție
asupra proceselor instituționale
prin intermediul exercițiilor
în echipă, cu scopul de a îmbunătăți
competențele
de evaluare;
· proiecte interdisciplinare, încurajând practica reflexivă;
· observarea proceselor, inclusiv asistența la ore, urmată de feedback, etc.
Perioade de lectura
In fiecare semestru sunt alocate perioade destinate lecturii, pentru a vă permite aprofundarea temelor de interes prin studiu autonom, precum și identificarea de noi domenii de interes. Vă asigură, de asemenea, posibilitatea de organizare a unor activtiăți suplimentare, cum ar fi: asistența reciprocă la ore sau întâlniri de grup pe anumite teme. Aceste activități pot implica și absolvenți ai programului și/sau alți colegi de catedră/departamet.
Studiul autonom. Selectarea propriilor teme de cercetare
Va punem la dispoziție liste bibliografice și o selecție de materiale de bază, ca punct de pornire, și ne bazăm pe experiența dumneavoastră în studiul individual, folosind diferite resurse, atât printate cât și on-line. Prin acest program aveți flexibilitate în selecția și particularizarea temelor de studiu în funcție de pregătirea profesională și de interesele dvs. de cercetare.